بایگانی‌ها

فروشندگان نوشابه های غیر الکلی در آلمان باید مالیات بدهند

کسب‌وکارهای نوپا:فروشندگان نوشابه های غیر الکلی در آلمان باید مالیات بدهند.این ایالت های آلمان از ایده مالیات بر نوشیدنی های غیرالکلی استقبال می کنند ادعا این است که خزانه های آنها ۱۶ میلیارد یورو در قبوض بهداشتی صرفه جویی می کند مشابه مالیات بر شکر در بریتانیا، برخی از ایالت های آلمان در حال بررسی ایده وضع مالیات بر نوشابه ها به عنوان راهی برای بهبود سلامت عمومی و کاهش چاقی هستند.

در واقع، این ایده از وزارت غذا و کشاورزی فدرال کشور سرچشمه گرفته است و در حال حاضر ۹ایالت حمایت رسمی از آن نوع مالیات را اعلام کرده اند. اینها براندنبورگ، برمن، هامبورگ، نیدرزاکسن، راینلاند-فالتز، زاکسن، تورینگن، زارلند و مکلنبورگ-پومرانی غربی هستند. این باعث نوعی نبرد بین سطوح مختلف دولت شده است زیرا در ائتلاف دولت فدرال، ایده مالیات بر شکر با مخالفت FDP روبرو می شود اما در سطح منطقه ای مورد حمایت قرار می گیرد.

درآمد مالیاتی می تواند به غذاهای سالم کمک کند با مطالعات دانشگاه کمبریج نشان داد که پنج سال پس از معرفی، این مالیات از ۵۰۰۰ مورد چاقی کودکان در کودکان خردسال جلوگیری کرده است، تجربه بریتانیا در مورد مالیات بر شکر موفقیت آمیز تلقی شده است.

چند سال پیش، آلمان سعی کرد با تشویق تولیدکنندگان به کاهش داوطلبانه محتوای قند در نوشابه‌های گازدار، از زاویه‌ای متفاوت به موضوع نگاه کند. با این حال، این به نتایج خوبی منجر نشده است، زیرا محتوای شکر از آن زمان تنها ۲٪ کاهش یافته است. بر اساس مطالعه دانشگاه فنی مونیخ، مالیات ویژه بر نوشیدنی های شیرین تا ۲۰ سال آینده تا ۱۶ میلیارد یورو در ضرر اقتصادی صرفه جویی می کند و به پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی عروقی و چاقی کمک می کند. شش سال پیش، وزیر بهداشت امروز، کارل لوترباخ، گفت که وضع مالیات بر شکر تنها در صورتی منطقی خواهد بود که پول اضافی جمع‌آوری شده برای یارانه دادن به غذای سالم استفاده شود – به عنوان مثال، با کاهش مالیات بر ارزش افزوده میوه و سبزیجات تازه.

گزوه آموزش

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه