بایگانی‌ها

شهرک الکتریک آکیهابارا توکیو ژاپن بهشت خریداران

کسب‌وکارهای نوپا:شهرک الکتریک آکیهابارا توکیو ژاپن زمانی بازار لوازم الکترونیکی بازار سیاه بود، اکنون تبدیل به بهشت ​​خریداران اوتاکو شده است.

محله آکیهابارا که در اصل دروازه ای بود که عمدتاً توسط بازرگانان برای ورود به توکیو مورد استفاده قرار می گرفت، در اثر آتش سوزی ویرانگر در سال ۱۸۶۹میلادی متولد شد. پس از فاجعه، مردم محلی بازسازی را با زیارتگاهی برای خدای حفاظت از آتش، آکیبا، آغاز کردند. با گسترش توکیو، محله توسعه یافت و نام زیارتگاهی را به خود گرفت که از آن محافظت می کرد. پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که ژاپن بیشتر بر آینده متمرکز شد، آکیهابارا به عنوان مکانی برای خرید انواع کالاهای الکترونیکی شناخته شد: رادیو، تلویزیون، لوازم خانگی، که بسیاری از آنها به صورت غیرقانونی فروخته می شدند.

مردم توکیو می‌دانستند که برای دریافت جدیدترین وسایل موجود در بازار به «شهر الکتریکی آکیهابارا» بروند. به طور طبیعی، زمانی که کامپیوترهای خانگی وارد بازار جهانی شدند، آکیهابارا مکانی برای خرید آنها بود. در دهه ۱۹۸۰، کامپیوترهای شخصی پسوکون یک سرگرمی خاص بودند. تکامل اینترنت در دهه‌های آینده به این معنی بود که اوتاکوها (طرفداران وسواسی که در یک خرده فرهنگ غرورآفرین متحد شده‌اند) می‌توانند با سرعت فزاینده‌ای ایجاد کنند و به اشتراک بگذارند. اجناس محله متناسب با این انفجار فرهنگی تغییر کرد. اگرچه آکیهابارا هنوز مکانی برای خرید رایانه، تلفن همراه، دوربین، بازی های ویدیویی و سایر کالاهای الکترونیکی است، اما مناظر بصری تحت سلطه زیبایی شناسی انیمه و مانگا بوده است.

در سال‌های اخیر Akihabara Electric Town بیشتر به بهشت ​​مصرف‌کنندگان تبدیل شده است. روزهای یکشنبه خیابان مرکزی چو-دوری به روی وسایل نقلیه مسدود می شود. خریداران در خیابان‌ها هجوم می‌آورند و در فروشگاه‌های بزرگ مانند Mandarake و Don Quijote و همچنین غرفه‌های مستقل کوچک ازدحام می‌کنند. به ویژه، این مکان به مکانی محبوب برای تجمع نوجوانان تبدیل شده است، به ویژه کسانی که از خارج از توکیو بازدید می کنند.

اجناس زیبا و رنگارنگ به فروش می‌رسد وشیفتگان بازی های کامپیوتری در همه جا حضور دارند. گروه محبوب دخترانه AKB48 که نام خود را از این محله گرفته است، حتی یک رستوران در آکیهابارا دارد. اما آکیهابارا کاملاً توسط سرمایه داری تسخیر نشده است: هنرمندان مستقل و بدون امضا این محله را برای فروش سی دی، کتاب های مصور و رمان های خود به خریداران مشتاق در پیاده رو مفید می دانند.

گروه کسب وکار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه