بایگانی‌ها

از یک میلیون قطعه زمین تامین شده ۸۵ هزار قطعه به متقاضیان واگذار شد

کسب‌وکارهای نوپا:از یک میلیون قطعه زمین تامین شده ۸۵ هزار قطعه به متقاضیان واگذار شد.این اقدام در قالب طرح مهاجرت معکوس از شهر به روستا‌ صورت گرفته است.

الحاق اراضی و تخصیص آن به متقاضیان در روستاهای کشور یکی از مهم ترین برنامه های دولت سیزدهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن و همچنین مهاجرت معکوس بوده طرحی که تا به امروز بسیار مورد استقبال  متقاضیان قرار گرفته است. در خصوص تخصیص اراضی و اقدامات صورت گرفته در این بخش وزیر راه و شهرسازی گفت:  از بعد از انقلاب اسلامی ایران تا به امروز چنین تحول و اقدامی در خصوص تخصیص اراضی صورت نگرفته بود ویک گام بزرگ و بی سابقه در  تخصیص  اراضی در شهرها و روستاها  به متقاضیان صورت گرفته است. در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آن‌ها در شهرها و نیم دیگر در روستاها الحاق شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا سال ۱۴۰۲ حدود ۸۰۰ هزار قطعه زمین روستایی تامین شد؛ گفت: اراضی تامین شده در بخش روستایی در ۳ ساله دولت سیزدهم معادل یک میلیون قطعه زمین است  و این اقدام دولت در طی این مدت بی سابقه بوده است اراضی تامین شده برای پروژه مسکن مهر معادل ۱.۱ میلیون واحد در محدوده‌های شهری بود که این رقم برای نهضت ملی و در ۳ ساله دولت سیزدهم معادل تامین اراضی ساخت ۱.۹ میلیون واحد است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی طی دولت سیزدهم و مقایسه آن با دولت‌های قبل توضیح داد: نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه ۸۰ هزار واحد بود که این رقم در دولت سیزدهم به سالانه ۱۶۵ هزار واحد افزایش یافته است.

گروه اخبار

  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه