کسبوکارهای نوپا:آمریکا و چین برترین کشورها از نظر کسب و کار فروش آثار هنری هستند.چین تنها کشوری بود که در بین پنج قدرت برتر بازار هنر (که ۸۹ درصد از نتایج جهانی را به خود اختصاص داد) افزایش درآمد حاصل از فروش حراج آثار هنری را ثبت کرد. با این وجود، ایالات متحده با وجود کاهش ۲۸ درصدی گردش مالی سالانه خود در سال ۲۰۲۳، قویترین بازار هنر جهان باقی ماند. این کاهش گردش مالی بهویژه به دلیل عملکرد نسبتا ضعیف کریستیز نیویورک پس از موفقترین سال تاریخ خود، با فروش بود.
بازار آمریکا همچنان پویاترین بود و ۲۳ درصد از معاملات جهانی و همچنین اکثریت قریب به اتفاق بهترین نتایج را به خود اختصاص داد. نیویورک به تنهایی ۳۹ مورد از ۵۰ نتیجه کلیدی سال را به خود اختصاص داده است که تعدادی از آنها شامل آثاری از پیکاسو، باسکیا، ریشتر، ماگریت و میچل است. با این حال، عدم فروش استثنایی سال گذشته، یعنی مجموعه های خصوصی توماس و دوریس آمن، آن اچ. باس و پل جی آلن (که به تنهایی ۲.۴ میلیارد دلار از طریق کریستیز نیویورک در سال ۲۰۲۲ به دست آورد)، این امربه طور مکانیکی باعث کاهش فروش آمریکایی شد.
سهم بازار ایالات متحده از ۴۴ تا ۳۵ درصد از گردش مالی حراج جهانی است، در حالی که بازار چین و سهم بازار جهانی بهبود یافتند و نتایج بهتری نسبت به سال ۲۰۲۲ به ثبت رساندند. بسیاری از آثار (فروش رفته و فروش نرفته) در چین دومین بازار بزرگ جهان، بازار حراج هنر چین است که کمتر از ۵میلیارد (۴.۹۵میلیارد دلار) گردش مالی داشته است، این وضعیت یعنی بهبودی ناشی از پراکندگی مجموعههای خصوصی مهم و بازگشت برخی از آثار استثنایی به تریبونهای حراج.
آثار متعددی از هنرمندان بزرگ چینی مانند وانگ منگ، کوی روژو، ژانگ داکیان، ژائو منگفو، سان یو و فو بائوشی در پکن و هنگ کنگ، دو شهر اصلی بازار حراج چین، از ۱۰ میلیون دلار فراتر رفت. اما در حالی که به نظر می رسید بازار گران قیمت چین در حال بهبود است، به نظر می رسید پیشنهادات بسیار متراکم از خانه های حراج خریداران چینی را تحت تأثیر قرار داده است و ۱۹۵۰۰۰ لات عرضه شده در چین، علیرغم افزایش کلی تراکنش ها (+ ۳۳ درصد) تعداد بسیار بالایی از اقلام فروخته نشده را ایجاد کردند. . در واقع، از این نظر، روند برعکس میانگین جهانی بود، زیرا چین نرخ فروش ۶۴ درصدی را در مقایسه با میانگین ۳۸ درصدی بازار جهانی حراج آثار هنری ثبت کرد.
گروه کسب وکار
افزودن دیدگاه