کسبوکارهای نوپا:گردشگری یکی از نیروهای محرک اقتصاد ایتالیا است. در سال ۲۰۲۳، ایتالیا به عنوان دومین مقصد بزرگ برای اقامت شبانه در اروپا و پنجمین مقصد در جهان برای ورود گردشگران بین المللی تایید شد. این روند رشدی ۱۵ درصدی را نشان داد و ایتالیا در رتبه دوم پس از آلمان قرار گرفت و در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به +۳.۵ درصد اقامت شبانه دست یافت.
لمباردی، لاتزیو، ونتو و توسکانی مقصدهای اصلی گردشگری بین المللی هم از نظر ورود و هم از نظر اقامت شبانه هستند . درآمد گردشگری در ایتالیا در سال ۲۰۲۳ در مجموع به ۵۱.۶ میلیارد یورو رسید. بخش گردشگری اکنون حدود ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی ایتالیا را تشکیل می دهد. ایتالیا سالانه میلیونها نفر را جذب میکند که رویای کشف شهرهای هنری، سنتهای محلی، و غذا را در سر میپرورند و به طور فزایندهای علاقه به گردشگری خرید، سفرهای مجلل و گردشگری عروسی دارند. این ها مواردی است که از گزارشی که به تازگی توسط دانشکده بازرگانی رم منتشر شده است، با عنوان «کسب و کار گردشگری در ایتالیا منتشر شده بدست آمده است.
مناطقی که بیش از همه تحت تاثیر هزینه های بین المللی برای تعطیلات فرهنگی قرار گرفتند عبارتند از لاتزیو با حدود ۵ میلیارد یورو، ونتو با نزدیک به ۲.۹ میلیارد یورو، توسکانی با ۲.۷ میلیارد یورو، لمباردی با بیش از ۱.۲ میلیارد یورو و کامپانیا با حدود ۸۹۰ میلیون یورو. این۵منطقه روی هم ۸۱.۳ درصد از کل درآمدهای گردشکری توسط خارجی ها را به خود اختصاص داده اند. رم به عنوان برترین مقصد گردشگری ایتالیا با ۲۷ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۳ متمایز است. بر اساس گزارش سال ۲۰۲۴ “گردشگری فرهنگی در ایتالیا، رم بالاترین امتیاز جذابیتهای فرهنگی با بیش از ۹۳/۱۰۰ را در مقایسه با شهر های دیگرثبت کرده است.همچنین در رتبه بندی ارزشمندترین جاذبه های ایتالیا در سال ۲۰۲۳ با ۵ جاذبه در بین ۱۰ جاذبه برتر قرار دارد که پارک باستان شناسی کولوسئوم با بیش از ۷.۵۶ میلیون بازدید کننده با تفاوت های زیادی پیشتاز است.
گروه اخبار
افزودن دیدگاه